środa, 22 stycznia 2014

Styczniowe robótki

Tak się składa, ze wciąż czekam na włóczkę do pledu. W tak zwanym międzyczasie wydziergałam większą serwetkę. Schemat był dla mnie częściowo niezrozumiały, więc  trochę improwizowałam. Tę serwetkę robiłam z kordonka maxi i powiem Wam ,że niezbyt podoba mi się efekt końcowy. Użyłam szydełka 1,25 ale i tak oczka wydają się być zbyt duże i rozciągnięte choć staram się robić ścisło. Nie wiem jak stworzyć robótki o zwartej strukturze. Moje wychodzą jakieś dziwne, jakby niestaranne. Trochę mnie to zniechęca. Pojęcia nie mam czy to kwestia wprawy czy za mało się staram czy kordonek nieodpowiedni. No cóż, mam nadzieję, że praktyka czyni mistrza.
Poniżej jest też mała, wcześniej wydziergana serwetka, a na niej podstawka z odzysku, powstała z górnej części pobitego lampionu (ostał się tylko 1 widoczny na fotkach) i lusterka. Jak Wam się podoba? Szkoda mi było wyrzucić....
Gdyby ktoś chciał schemat serwetek szydełkowych to oczywiście nie ma problemu. Nie zamieszczam ich tu, ale w każdej chwili mogę wysłać na maila.













Ten tydzień mija mi bardzo smutno. Mrozy i pogoda wpływają na mnie mało optymistycznie. Nie wiem jak zwierzaki na podwórkach wytrzymują takie niskie temperatury. Serce mi umiera jak o nich pomyślę. W styczniu mam też smutną rocznicę, a do tego sporo problemów przyziemnych. Czasem trudno jest być wdzięcznym za to co się ma. Mam nadzieje, że przynajmniej u Was jest lepiej.
Serdecznie witam nowych Obserwujących, wszystkim dziękuję , że zaglądacie i pamiętacie, buziaki Wam ślę i

                                                  pozdrawiam
                                                      Majreg

P.S. Wciąż nie palę, przynajmniej z tego się cieszę.

13 komentarzy:

  1. NIE PALISZ - moje gratulacje, bo ja ciągle w szponach....swietnie wykorzystana podstawka, jest naprawdę piekna. Ja malo szydełkuję, ostatnio wcale, nie podpowiem Ci nic ,dla mnie serwtki sa bardzo ładne, pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa Yolando. Co do palenia to jeszcze nie przesądzam sprawy i nie wpadam w samozachwyt , bo już nie raz wpadłam w pułapkę, że "po tak długim czasie jeden nie zaszkodzi" i poleciałaaaaaaa..................... paczka dziennie.
      Natomiast jeśli rzucę to mogę to zawdzięczać tylko książce Allana Carra.

      Usuń
  2. Witam serdecznie !!!!
    Serwetki bardzo ładne wykonałaś !!
    Jeśli chodzi o wzór to tak wyglądają końcowo tego typu serwetki i wydają się takie "rozwleczone".
    Miałem ten sam problem.
    Tak, nauka czyni mistrza. Z czasem będziesz sama widziała jakie szydełko do jakiego kordonka.
    Jeśli serwetka ma być bardziej zbita to mniejsze szydełko.
    Popróbuj sobie robiąc małe serweteczki pod kubki np.
    Zobaczysz wtedy efekty na różnej grubości szydełkach.
    Ale na ogół do serwetek polecam kordonki 6-cio krotnie skręcane.
    Ładniej się prezentują i nie wymagają krochmalenia.
    Pozwoliłem sobie rozejrzeć po blogu aż do pierwszego wpisu z lipca .
    Gratuluję ręki do odnawiania antyków.
    Mam nadzieję, że jakoś pomogłem w temacie szydełka.
    Pozdrawiam
    Janusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ! Pomogłeś bardzo, bo szczerze mówiąc nie wiedziałam o takich kordonkach, 6-ciokrotnie skręcanych. Muszę się rozejrzeć za nimi koniecznie. Teraz działam jakby zupełnie po omacku. Nie znam ani nici, ani rodzajów skrętu, brakuje mi wyczucia i dopasowania. W necie jest tego sporo ale rzadko ktoś pisze jakiej włóczki używa i jakiego szydełka. Super , że wpadłeś, będę wdzięczna za wszelkie Twoje cenne uwagi i porady w przyszłości. Zapraszam serdecznie!

      Usuń
    2. Kordonków jest od groma.
      Są dwukrotnie skręcane, 3-krotnie, 4- krotnie i 6-cio krotnie skręcane.
      Bynajmniej ja się z takimi już spotkałem.
      Zapytasz w pasmanteryjnym to powinne tam panie wiedzieć.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja akurat lubię nici MAXI właśnie robię z nich zazdrostki i szydełko chyba 1,25 , nie mam oznakowania,
    Śliczne są twoje serwetki mi sie splot podoba

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje za nie palenie. Serwetki super.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uleńko tak mi się smutno zrobiło ajk czytam twój post więc głowa kochana do góry nie zawsze jest źle bywa że jutro będzie lepiej - za fajki ci gratuluje ale serwetka jest cudowna piękna i śliczna i życzę ci więcej optymizmu buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  7. Urszulo, zima zawsze byle jak nastraja (mnie także), ale to przejdzie, przejdzie. Z wiosną. Serwetki bardzo ładne. I ich zdjęcia.
    Pozdrowień dużo

    OdpowiedzUsuń
  8. Serwetki są przecież śliczne...może to taki ich urok, że nie są zwarte?
    Ja nie palę już 18 lat ( przepaliłam całe studia i jeszcze troszkę...)Gratuluję, choć ja przy kawie czy piwku zaliczyłam małe powrociki :)))
    A co do spraw przyziemnych, to niestety życie czasem jest okrutne.....ale trzymaj się, "jutro" będzie lepiej.
    Ściskam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Uleńko, żyjesz nie widzę Cię od jakiegoś czasu? Serwetki śliczne, a co do nastroju, też tak czasami miewam, będzie dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  10. 55 years old Web Designer III Taddeusz Saphin, hailing from Leduc enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Poi. Took a trip to Ilulissat Icefjord and drives a Ferrari 340 MM Competition Spyder. moja strona

    OdpowiedzUsuń